S početkom veljače kreće nova era za brodogradilište 3. maj, koje će prvi put u svojoj povijesti voditi žena. Na čelno mjesto dolazi Vjera Marić, dugogodišnja zaposlenica brodogradilišta, koja je do sada obnašala dužnost projektnog menadžera i AKZ specijalista, javlja Novi list.
Odlazak u stečaj
Nakon što su nadzorni odbori obje
tvrtke riječkog brodogradilišta dali zeleno svjetlo, prošlog petka u
Zagrebu dovršen je završni korak tranzicije tako što su u nadležnim
ministarstvima financija i mora potpisani su ugovori o prijenosu
poslovnih udjela i koncesije.
Tako je završena jedna faza u dugom nastojanju pronalaska dugoročnijeg rješenja za opstanak riječkog brodogradilišta. Zbog nepodmirenih dugovanja iz razdoblja Uljanik grupe, država je preuzela vlasništvo nad tvrtkom 3. maj 1905, koja sada u potpunosti pripada državi i raspolaže temeljnim kapitalom od 10,3 milijuna eura.
Istovremeno, matična tvrtka 3. maj, koja će nakon isporuke broda Algoma Endeavour kanadskoj kompaniji otići u stečaj, prepustila je koncesiju.
Sredinom prošlog tjedna započeo je proces premještanja radnika u novo društvo 3. maj 1905. U prvoj fazi, koja obuhvaća oko 120 radnika iz sektora predobrade i obrade čelične metalurgije, zaposlenici od 1. veljače rade pod novim poslodavcem.
Prema socijalnom sporazumu potpisanom u jesen 2023. godine, koji je sa sindikatima dogovorio tadašnji direktor obiju trećemajskih tvrtki Edi Kučan, a na čije je mjesto u 3. maju 1905 prošlog proljeća došla Vjera Marić kao nova predsjednica uprave, svim radnicima pri prelasku u novu tvrtku osigurana su prava poput kontinuiteta radnog staža, korištenja neiskorištenih godišnjih odmora te isplate jubilarnih nagrada.
U narednim danima i tjednima potpisivanje ugovora o radu s novim poslodavcem čeka i druge trećemajce, kao i usuglašavanje modela kojim će se sa starog na novo društvo prebaciti osnovna sredstva za rad.
Odmah na posao
Nakon što je država na konto
svojih ranijih potraživanja prema riječkom brodogradilištu i službeno
preuzela vlasništvo nad povezanim društvom, Centar za restrukturiranje i
prodaju (CERP) sada mora u što kraćem roku sazvati Skupštinu 3. maja
1905 na kojoj će se imenovati novi Nadzorni odbor u kojem će sjediti dva
predstavnika Ministarstva gospodarstva, po jedan predstavnik
Ministarstva financija i CERP-a, kao i predstavnik radnika.
Prvi posao za riječko brodogradilište već je pred vratima. Prve količine materijala, a riječ je o čeličnim profilima za novi Scenicov kruzer, stigli su u Rijeku, a idućih dana očekuje i dolazak prvog kontingenta čeličnih limova s čijom se obradom, odnosno rezanjem odmah planira krenuti.
Iako će riječko brodogradilište na ovom projektu sudjelovati kao podizvođač, po istom modelu kao i kod izgradnje kruzera Scenic Eclipse II, ovaj značajan posao, vrijedan oko 250 milijuna eura, trebao bi osigurati puni angažman preostalih kapaciteta brodogradilišta. Oko 500 radnika, koliko ih je još uvijek zaposleno, imat će osigurani posao do proljeća 2026. godine. Točan datum isporuke broda Algoma Endeavour, posljednjeg broda kojim matični 3. maj završava svoje poslovanje, još uvijek nije službeno potvrđen.